چگونه می توان ردیابی تجارت الکترونیک را تنظیم کرد ، معاملات خود را اندازه گیری کرد و رفتار مصرف کننده را تفسیر کرد

edame
فوریه 9, 2020 0 Comment

بنابراین شما به تازگی اقدام به فروش محصولات یا خدمات در وب سایت خود کرده اید اما مطمئن نیستید که چگونه می توانید تأثیر آن را اندازه بگیرید.

شما می دانید مردم در حال خرید هستند اما شما مطمئن نیستید که ، چه موقع ، کجا یا چگونه.

شما به خوبی می دانید که داده های مبادله تجارت الکترونیک مهمترین نوع متریک است که می توانید ردیابی کنید. اما اگر صادق هستید ، نمی دانید چگونه آن را تنظیم کنید ، چگونه آن را اندازه گیری کنید ، چگونه آن را تفسیر کنید یا چگونه آن را درک کنید. از همه بدتر ، شما کمی عصبی هستید که می توانید کمک بخواهید یا اعتراف کنید که نمی دانید چه کاری انجام می دهید …

خوب لازم نیست از آنجا که این راهنمای آسان برای درک نحوه تنظیم و تفسیر ردیابی تجارت الکترونیکی و ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته در گوگل Analytics به شما نشان می دهد. شما یاد می گیرید که چگونه تعداد تراکنش های وب سایت خود ، انواع کالاهایی را که مشتریان خریداری می کنید ، میزان تبدیل وب سایت خود و نحوه بازدید و بازدیدکنندگانتان بطور آنلاین رفتار و اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید.

مرحله ۱ – تجارت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی پیشرفته را در گزارشات خود فعال کنید:

     

  • در نوار بالای صفحه گوگل Analytics خود Admin را کلیک کنید.
  •  

  • برای انتخاب نمای مورد نظر که می خواهید گزارش تجارت الکترونیکی را فعال کنید ، کافی است روی منوی کشویی در ستون View (ستون سوم) کلیک کرده و نام مربوط به نمای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  •  

  • از لیست ارائه شده بر روی تنظیمات تجارت الکترونیکی کلیک کنید (برای یافتن تنظیمات تجارت الکترونیکی خود به “تصویر زیر ۱” در زیر مراجعه کنید).
  •  

  • فعال کردن تجارت الکترونیکی را با کلیک کردن بر روی “روشن” تنظیم کنید (به “تصویر ۲” در زیر مراجعه کنید تا به شما در فعال کردن سیستم تغییر ضبط خود کمک کند).
  •  

  • روی مرحله بعدی کلیک کنید.
  •  

  • به مرحله ۲ بروید و با کلیک روی ضامن “روشن” (به “تصویر ۲” در زیر مراجعه کنید و به شما کمک کند تا ضامن کار خود را فعال کنید) عملکرد پیشرفته گزارشگری درباره تجارت الکترونیکی را روشن کنید.
  •  

  • ارسال را کلیک کنید.

تصویر ۱: نحوه انتخاب تنظیمات تجارت الکترونیکی:

تصویر ۲: نحوه فعال کردن ردیابی تجارت الکترونیکی و پیگیری پیشرفته تجارت الکترونیکی:

مرحله ۲ – کد رهگیری تجارت الکترونیک را به سبد خرید خود اضافه کنید

در مرحله بعد باید به توسعه دهنده خود دسترسی پیدا کنید تا کد رهگیری تجارت الکترونیک خود را به صفحات سبد خرید یا از طریق نرم افزار تجارت الکترونیکی خود اضافه کند (اگر سبد خرید شخص ثالث را در سایت خود فعال کرده اید). برای انجام این کار ، به سادگی برنامه نویس خود را دنبال کنید تا مراحل ذکر شده در این راهنمای ردیابی تجارت الکترونیکی گوگل Developers را دنبال کند.

مرحله ۳ – چگونه می توان داده های تجارت خود را در گوگل Analytics پیدا کرد:

برای یافتن گزارش داده تجارت الکترونیکی خود به مسیر زیر (در سمت چپ حساب گوگل Analytics خود) مراجعه کنید:

مسیر: تبدیلات> تجارت الکترونیک >> بررسی اجمالی

می توانید داده های مربوط به سگمنت را انجام داده و داده های تجارت را در سایر گزارش ها نیز پیدا کنید:

با این حال ، توجه داشته باشید که می توانید اطلاعات تجارت الکترونیکی را تقریباً در تمام گزارش های موجود در حساب گوگل Analytics خود پیدا کنید. با انتخاب یک نوع گزارش متفاوت در سمت چپ حساب گوگل Analytics خود (به عنوان مثال “تمام ترافیک”) می توانید داده های معاملات تجارت الکترونیکی را مشاهده کنید ، به شما امکان می دهد اطلاعات تجارت الکترونیکی خود را تقسیم کرده و بیشتر بدانید. فوق العاده دستی!

مرحله ۴ – چگونه داده های گزارش تجارت الکترونیکی خود را درک و تفسیر کنید:

فعال کردن ردیابی تجارت الکترونیک در وب سایت شما می تواند به شما در اندازه گیری داده های اساسی معامله کمک کند. به عنوان مثال ، این امکان را به شما می دهد تا بفهمید که بازدید کنندگان شما چه چیزی خریداری می کنند ، وب سایت شما از این معاملات چقدر می سازد و تعداد زیادی از مردم از وب سایت شما بازدید می کنند (این میزان تبدیل شماست).

به عنوان مثال ، می توانید اطلاعات مربوط به معامله زیر را به راحتی مشاهده کنید:

نرخ تبدیل تجارت الکترونیک: درصد بازدیدهایی که در معاملات تجارت الکترونیکی انجام می شود.

     

  • این به صورت زیر محاسبه می شود: کل معاملات تجارت الکترونیکی / تعداد بازدیدها * ۱۰۰

تراکنش ها : تعداد معاملات (یا سفارشات) در وب سایت شما قرار دارد. معامله را می توان به عنوان سفارش خرید تعریف کرد – این بدان معنی است که یک شخص می تواند چندین مورد را در یک تراکنش خریداری کند. به عنوان مثال ، اگر مشتری شما یک کتاب و یک کیندل به سبد خرید خود اضافه می کند و هر دو را همزمان خریداری می کند ، این یک معامله محسوب می شود ، نه دو.

درآمد: کل درآمد وب سایت شما ایجاد شده است. رقمی که در اینجا دریافت می کنید بستگی به نحوه تنظیم ردیابی تجارت الکترونیک شما دارد. به عنوان مثال ، اگر اطلاعات مالیاتی و حمل و نقل شما به درستی تنظیم شده باشد ، گوگل Analytics به آن اضافه می کندارقام مربوط به درآمد کل محصول شما را نشان می دهد.

     

  • این به عنوان (وقتی درست تنظیم شود) محاسبه می شود: کل درآمد + کل مالیات + کل حمل و نقل

میانگین مقدار سفارش: میانگین ارزش سفارش یک معامله.

     

  • این به صورت زیر محاسبه می شود: کل درآمد / تراکنش کل

خریدهای منحصر به فرد: تعداد کل بار یک محصول (یا مجموعه محصولات) خریداری شده است (یا بخشی از معامله).

تعداد: تعداد کل واحدهای فروخته شده برای یک محصول (یا مجموعه ای از محصولات).

SKU محصول: برای یافتن داده های SKU محصول ، به سادگی بر روی زبانه SKU Product به عنوان یک بعد اصلی (بالای جدول تجارت الکترونیکی خود) کلیک کنید. Product SKU یک کد محصول منحصر به فرد است که برای شناسایی آن محصول استفاده می شود. این به شما کمک می کند محصولات خاصی را جدا کرده و داده ها را تقسیم کنید تا به شما در درک نحوه فروش آن کمک کند.

مرحله ۵ – چگونه می توان داده های تجارت الکترونیکی پیشرفته خود را در گوگل Analytics پیدا کرد:

مسیر: تبدیل > نوع تجارت پیشرفته خود را انتخاب کنید (در زیر برگه مرور کلی)

مرحله ۶ – نحوه فهم و تفسیر داده های پیشرفته گزارش تجارت شما:

فعال کردن ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته در وب سایت شما می تواند به شما در اندازه گیری ، پیگیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات اضافی در مورد رفتار بازدید کننده خود کمک کند. این به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه کمپین های شما فروش را مسیریابی می کنند ، مسیری را که بازدید کنندگان شما برای حرکت به سمت فروش در پیش می گیرند ، جایی که مشتریان در قیف خرید فرو می روند ، جایی که آنها روند پرداخت را در وب سایت شما و بسیاری موارد دیگر شروع کردند.

به عنوان مثال ، می توانید اطلاعات زیر را به راحتی مشاهده و تفسیر کنید:

تجزیه و تحلیل خرید: بخش تجزیه و تحلیل خرید ، بینش ارزشمندی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد نحوه خرید مشتریان یا محصولات شما را بفهمید. وقتی از این بخش بازدید می کنید ، از قدمهایی که مشتریان برای خرید یک کالای شما بر می دارند ، نمودار قیف بصری دریافت می کنید (این مراحل قیف بر اساس نحوه قیف خرید خود از ابتدا برچسب خورده است ، بنابراین مطمئن شوید که توسعه دهنده شما قیف خرید شما را برچسب گذاری کرده است. به درستی).

شما می توانید ببینید که چگونه بسیاری از افراد در هر مرحله به پایان رسید و چند نفر سبد خرید خود را رها کردند و در کدام مرحله. این به شما امکان می دهد نقاط قوت و ضعف در تجربه کاربر وب سایت خود را شناسایی کنید – به عنوان مثال ، اگر تعداد زیادی از افراد سبد خرید خود را در یک صفحه خاص رها می کنند ، ممکن است صفحه توضیحی نامشخص داشته باشد یا شاید بارگیری آن خیلی طولانی طول بکشد. به سادگی به فلش قرمز در پایین هر مرحله نگاه کنید تا مشخص کنید که چند نفر سبد خرید خود را رها می کنند و در کدام مرحله است.

عملکرد محصول: گزارش عملکرد محصول به شما امکان می دهد تا ببینید که محصولات شما از نظر کمیت ، درآمد و قیمت چگونه کار می کنند. اما ، شاید جالب تر این که این گزارش بینشی از رفتار خرید مشتریان خود به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال ، می توانید ببینید که چند نفر محصول شما و جزئیات آن را مشاهده کردند ، تعداد افراد اقلام مورد نیاز خود را از سبد خرید خود اضافه کرده و حذف کرده اند و تعداد افراد روند پرداخت شما را کامل کرده اند.

قیمت

بازاریابی: گزارش بازاریابی حاوی مجموعه ای کامل از اطلاعات ارزشمند تعامل در مورد چگونگی فعالیتهای بازاریابی تبلیغاتی شما به شما در هدایت فروش است. به عنوان مثال می توانید ببینید که چگونه بسیاری از افراد روی تبلیغات داخلی شما کلیک کرده و مشاهده کردند. همچنین این امکان را می دهد تا ببینید که چگونه سایت های وابسته شما به شما در رانندگی فروش کمک کرده اند – به عنوان مثال ، می توانید مشاهده کنید که تعداد بازدید کنندگان از سایت های وابسته یک محصول یا خدمات را در وب سایت خود خریداری کرده اند. همچنین می توانید در مورد نحوه عملکرد کوپن های محصول و سفارشات خود از نظر درآمد و معاملات مشاهده کنید.

بیش از شما:

اکنون که می دانید چگونه راه اندازی ، ردیابی و اندازه گیری ردیابی تجارت الکترونیکی و پیگیری پیشرفته تجارت الکترونیکی خود را تنظیم کنید ، زمان آن رسیده است که بیرون بروید و اندازه گیری کنید. آیا نکات یا ترفندهای اندازه گیری تجارت الکترونیکی دارید که می خواهید با بازاریابان دیجیتال خود به اشتراک بگذارید؟ ما دوست داریم ایده های شما را بشنویم – به راحتی یک نظر را در زیر بگذارید و به ما بگویید که چگونه عملکرد و تجارت الکترونیک خود را اندازه می گیرید و بهبود می دهید.

دیجیتال

همچنین ممکن است شما علاقه مند باشید

سوفی الیزابت اسمیت