تکه هایی از این پایان نامه :

3-2-3- خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه (PHEV)

این خودرو ها که برای از بین بردن معایب خودروهای برقی هیبریدی طراحی شده اند قابل شارژ از شبکه بوده و در نتیجه نیاز به باتریهای بیشتری نسبت به آنها دارند. در این خودروها سیستم  موتور سوخت فسیلی به صورت کامل هست. خودروهای هیبریدی قابل اتصال به شبکه نسبت به HEV ها دارای باتریهای بیشتری هستند(حدود 5 برابر). تفاوت اساسی باتری های این دو نوع خودروی برقی این می باشد که باتری های PHEV بایستی قابلیت تخلیه سریع و شارژ سریع را داشته باشند در حالی که باتریهای HEV در حالت تقریبا شارژ کامل اقدام می کنند و تخلیه در آنها به ندرت اتفاق می افتد. قیمت باترهای PHEV بین 3/1 تا 5/1 برابر قیمت باتری های EV می باشد با این تفاصیل به دلیل تعداد کمتر باتری قیمت کل باتریها در خودروهای PHEV کمتراز EV خواهد بود. برای این خودروها می توان موارد زیر را ذکر نمود:

  • با تولید انبوه باتری قیمت آن به 750 دلار بر کیلو وات ساعت می رسد که برای اتومبیلی با برد متوسط ( 40 کیلومتر با باتری 8 کیلو وات ساعت) قیمت کل باتریها حدود 6000 دلار خواهد گردید.
  • چنانچه طول عمر اتومبیل 200 هزار کیلومتر باشد هزینه سوخت صرفه جویی شده در حدود 4000 دلار خواهد بود که کمتر از هرینه باتری می باشد.
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • کاهش قیمت باتری به 500 دلار بر کیلووات ساعت باعث ایجاد رقابت بیت PHEV ها و خودروهای بنزینی معمول می گردد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 thesis-power-word