متن کامل پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه و اولویت¬بندی زیرساختهای روشهای الکترونیکی جمع¬آوری کمکهای مردمی (اعانات) در موسسات عام المنفعه براساس تکنیک ANP.

1-1-1-   تأثیر پرداخت‏‌های الکترونیک در گسترش تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری به صورت آنلاین از طریق اینترنت بیان نمود. این تکنیک در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته می باشد و پیش‌بینی می گردد بیش از این نیز رشد کند. گاهی تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت می پذیرد اطلاق می گردد؛ امّا تجارت الکترونیکی عملاً  کاربرد وسیع‌تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت نیست بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت­برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را از طریق روشهای مختلف الکترونیکی در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.

سیستم‌های پرداخت، بخش حیاتی زیرساخت اقتصادی و مالی یک کشور هستند ؛عملکرد خوب آن‌ها در انتقال امن و به موقع وجوه مهم‌ترین اثر آن‌ها در عملکرد کلی نظام اقتصاد می‌باشد. یک نظام پرداخت در واقع شامل مراحلی می باشد که اجازه می‌دهد که بهره گیری کنندگان پول را انتقال دهند.

در سالیان اخیر و همزمان با پیشرفت‌های فزاینده تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، بسیاری از تعاملات در دنیای واقعی به جهانی مجازی انتقال یافته می باشد. اصلی‌ترین ویژگی این تکنولوژی‌ها یعنی به اصطلاح (فشردگی زمان و مکان) بسیاری از محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی در دنیای فیزیکی را از میان برداشته و فرصت‌های بدیعی را در اختیار حکومت‌ها، صاحبان شرکت‌های فراملّیتی و افراد قرار داده می باشد تا تعاملات خود را با شتاب بیشتر و در زمان کمتر، فراتر از مرزهای جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی انجام دهند. عباراتی مانند شهر الکترونیک، دولت الکترونیک، شهروند الکترونیک و مفاهیمی مشابه آن ناشی از پررنگ شدن روزافزون تأثیر تکنولوژی‌های ارتباطی در زندگی روزمره می باشد. یکی از کنش‌هایی که تکنولوژی‌های جدید ارتباطی باعث رواج آن شده می باشد، تجارت الکترونیک می باشد که در ادامه مفهوم و الزامات آن از دریچه پرداخت الکترونیک مطالعه می گردد.

برای اینکه تجارت الکترونیک در اقدام موفقیت آمیز باشد، الزامات و عواملی در این کار دخیل هستند و می‌توان آن‌ها را به دو نوع فنّی و سازمانی تقسیم­بندی نمود که ذیلاً به بعضی از آن‌ها را تصریح  می گردد:

  1. انجام اندازه مناسبی از تحلیل و پژوهش در بازار مانند مدل‌های سنتی و تجارت الکترونیک که مستلزم برنامه ریزی مناسب تجاری و قوانین بنیادین برای عرضه و تقاضاست.
  2. ایجاد راهی آسان و ایمن برای مشتریان جهت تأثیر گذاری بر روی تراکنش‌ها. کارت‌های اعتباری (Credit)و پرداخت (Debit) شناخته ‌شده‌ترین ابزار پرداخت هزینه از طریق اینترنت هستند که برای حدود ۹۰ درصد خریدهای آنلاین به کار می‌رود.
  3. ایجاد قابلیت اعتماد و امنیت. سرورهای موازی، مسائل سخت افزاری، تکنولوژی‌هایی که خطا نکنند و پنهان بودن اطلاعات می‌توانند این نیاز را برآورده کنند.
  4. ایجاد سازمانی که دارای کارایی کافی برای واکنش مناسب به هر نوع تغییر در محیط‌های اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی باشد.
  5. شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  6. ایجاد یک پایگاه اینترنتی جذاب که شامل نمای ظاهری مناسب می باشد.
  7. ارائه اطلاعات کافی از محصول.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-1-   اهداف پژوهش

این پژوهش بصورت مشخص در کمیته امداد امام خمینی(ره) مورد مطالعه و انجام قرار خواهد گرفت و هدف کاربردی آن یافتن زیرساختهایی بهینه روشهای جذب کمکها و افزایش گروه حامیان و کاهش هزینه های مربوط به جمع آوری کمکهای مردمی می باشد.

  1. شناسائی اندازه توفیق روشهای الکترونیکی در جمع­آوری کمک­های مردمی.
  2. شناسائی اندازه استقبال از روشهای الکترونیکی جمع­آوری کمک­های مردمی
  3. شناسائی زیرساختهای روشهای الکترونیکی جمع­آوری کمک­های مردمی
  4. مقایسه زیرساخت روشهای الکترونیکی جمع­آوری کمک­های مردمی و یافتن موارد مناسب از بین آنها.

هدف آرمانی این پژوهش کمک به مدیریت و توسعه مشارکتهای مردمی در موسسات عام المنفعه مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد که از طریق یافتن زیرساخت های مناسب­تر روشهای جدید الکترونیکی انجام می­گردد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه و اولویت¬بندی زیرساختهای روشهای الکترونیکی جمع¬آوری کمکهای مردمی (اعانات) در موسسات عام المنفعه براساس تکنیک ANP.  با فرمت ورد