شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 متن کامل پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه و اولویت¬بندی زیرساختهای روشهای الکترونیکی جمع¬آوری کمکهای مردمی (اعانات) در موسسات عام المنفعه براساس تکنیک ANP.

1-1-1-   تاریخچه خدمات الکترونیکی بانکی در جهان و ایران

زمان شروع پرداخت الکترونیکی در دنیا به سال 1918 میلادی بر می گردد، یعنی هنگامی که بانک‌های فدرال رزرو آمریکا به انتقال وجوه از طریق تلگراف می‌پرداختند. اینترنت در سال 1970 توسط متخصصین دانشگاهی، به مقصود اشتراک دریافت‌ها توسعه پیدا نمود و تا سال 1993 محبوبیت اینترنت برای عموم و خصوصاً تجاری که امید به گسترش مشتریانشان داشتند، افزایش پیدا نمود. عواملی که بانکداران را به سمت اینترنت متوجه ساخت عبارت بود از: مواجه شدن با مبالغ هنگفت و رقابت بین غیربانکی‌ها. در سال 1994، بانک‌ها شروع به کاوش در اینترنت کردند تا به عنوان یک سیستم تحویل اداری، پیشنهادی برای محصولات و خدماتشان از بانکداری اینترنتی بهره گیری کنند. این نوع بانک برای هر تراکنشی قیمت کمتری را از بانک‌های شعبه دار پیشنهاد نمود. همچنین به دسترسی بازارهای جهانی و آسایش بیشتر مشتریان توجه بیشتری نشان داد. تا 1995، فقط 24 بانک بر روی شبکه اینترنت وجود داشت. لیکن، به فاصله یک سال،800 بانک به این تعداد افزوده گردید، به طوری که کارشناسان بانکهای صنعتی تخمین زدند که بانکهای شمال آمریکا تا سال 2000 حدود 1500 شبکه اینترنت تاسیس خواهند نمود (جمال و ناصر، 2002).

از مهمترین خدمات الکترونیکی که امروزه در سطح جهان ارائه می شوند می‌توان به اطلاع‌رسانی در مورد حسابهای مشتریان، انتقال وجوه بین حسابها و به خارج از حساب مشتریان، خرید و فروش سهام، خرید و فروش ارز، انجام خدمات اعتبارات اسنادی و ایجاد مسیر ایمن برای ارتباط بین بانک و مشتریان تصریح نمود.

در ایران نیز، در اواخر دهه 1360 بانک‌های کشور به سیستم اتوماسیون عملیات بانکی و رایانه‌ای کردن ارتباطات توجه نشان دادند. حرکت به سوی بانکداری الکترونیکی از اوایل دهه 70 آغاز گردید. پس از آن کارتهای اعتباری، خودپردازها، سیستم‌های گویا و غیره وارد خدمات جدید بانکی گردید. سیستم شتاب یا شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی در سال 1381 ایجاد گردید و با ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های خودپرداز سه بانک صادرات، کشاورزی و توسعه صادرات آغاز به کار نمود (کهزادی، 1382).

در هرحال ایجاد و توسعه روش­های پرداخت الکترونیکی مستلزم برخورداری از بعضی زیرساخت‌های مناسب می باشد. اهم این ‌زیرساخت‌ها، شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی مناسب، امنیت تبادل اطلاعات، زیرساخت‌های حقوقی و قانونی مناسب و آمادگی فرهنگی جامعه و بنگاههای اقتصادی برای پذیرش و بهره گیری از خدمات بانکداری الکترونیکی می باشد (محمدپورزرندی و نجفی، 1391).

در این بین بهره گیری از روشهای الکترونیکی در جمع آوری کمکهای مردمی در کمیته امداد از سال 1384 بطور جدی مورد توجه قرار گرفت. جدول شماره 2-1 مقایسه تطبیقی بین روشهای پرداخت الکترونیکی و سنتی را نشان می دهد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-1-   اهداف پژوهش

این پژوهش بصورت مشخص در کمیته امداد امام خمینی(ره) مورد مطالعه و انجام قرار خواهد گرفت و هدف کاربردی آن یافتن زیرساختهایی بهینه روشهای جذب کمکها و افزایش گروه حامیان و کاهش هزینه های مربوط به جمع آوری کمکهای مردمی می باشد.

  1. شناسائی اندازه توفیق روشهای الکترونیکی در جمع­آوری کمک­های مردمی.
  2. شناسائی اندازه استقبال از روشهای الکترونیکی جمع­آوری کمک­های مردمی
  3. شناسائی زیرساختهای روشهای الکترونیکی جمع­آوری کمک­های مردمی
  4. مقایسه زیرساخت روشهای الکترونیکی جمع­آوری کمک­های مردمی و یافتن موارد مناسب از بین آنها.

هدف آرمانی این پژوهش کمک به مدیریت و توسعه مشارکتهای مردمی در موسسات عام المنفعه مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد که از طریق یافتن زیرساخت های مناسب­تر روشهای جدید الکترونیکی انجام می­گردد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه و اولویت¬بندی زیرساختهای روشهای الکترونیکی جمع¬آوری کمکهای مردمی (اعانات) در موسسات عام المنفعه براساس تکنیک ANP.  با فرمت ورد