تکه هایی از این پایان نامه :

 

4-1- مقدمه

همانطور که تا اینجا بحث گردید، افزایش ضریب نفوذ DG ها در شبکه قدرت ،منجر به تغییر ساختار شبکه  می گردد. با تغییر ساختار بازار برق و ایجاد رقابت بین واحدهای تولید مختلف، نیاز به راه کاری می باشد که بتوان DG های با ابعاد مختلف و مالکیت خصوصی را  کنترل نمود ودر این بازار شرکت داد. این کار با ایجاد یک نیروگاه مجازی انجام می گردد.یک VPP مجموعه ای از DG ها با ابعاد و تکنولوژی های مختلف می باشد که در نقاط مختلف سیستم وصل شده اند. پس به جای آنکه DG های مختلف به تنهایی در بازار شرکت کنند یک VPP به عنوان یک نیروگاه از طرف DG ها در بازار شرکت می کند. به علاوه تبیین داده گردید که با در نظر داشتن طریقه حرکت به سمت حداقل کردن آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی و کربن در دنیا و همچنین علاقه مندی به افزایش اندازه بازده، در آینده‌ای نزدیک تعداد بسیار زیادی از خودرو‌های برقی، خصوصاً خودروهای برقی هیبریدی (PHEV) با این هدف در کنار تولیدات پراکنده در شبکه‌های برق حضور پیدا خواهند نمود. نیروگاه‌های مجازی به عنوان یکی از نهاد‌های شرکت کننده در بازار  می‌توانند شامل اینگونه خودرو‌ها نیز باشند. آن چیز که که در برنامه‌ریزی نیروگاه‌های مجازی شامل خودرو‌های برقی مهم می‌باشد لحاظ کردن عدم قطعیت ناشی از این خودرو‌ها در کنار تصادفی بودن اندازه تولید بعضی واحدهای تولیدی می باشد. لذا برنامه ریزی برای حضور VPPدر بازار با مشکلاتی مواجه است. در این پروژه ما به دنبال ارائه یک برنامه بهینه برای حضور VPP در بازار برق با در نظر گرفتن عدم اطمینان در اندازه تولید در کنار حضور خودروهای برقی هستیم تا بتوان حضور VPP را در بازار با در نظر گرفتن شرایط حقیقی برنامه ریزی نمود.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 thesis-power-word